Wychłodzenie i przemarznięcie w okresie jesienno-zimowym zdarza się niemal każdemu. Może się skończyć ono bólem gardła, katarem czy kaszlem, dlatego warto szybko rozgrzać się, zanim choroba nas dopadnie. Oto 4 sposoby na rozgrzanie organizmu.

Ciepły napój

Jedną z najszybszych i najbardziej popularnych metod na rozgrzanie się, jest wypicie ciepłej herbaty z cytryną. Zwykłą herbatę można jednak również zastąpić naparami ziołowymi, np. z kwiatu lipy, który jest znany ze swojego działania napotnego. Można również dodać do niej odrobinę imbiru czy miodu lub przygotować taki napój na bazie wody, z imbirem, miodem i cytryną. Ta mieszanka potrafi naprawdę doskonale rozgrzać, dlatego warto wypróbować tę metodę.

heb1

Gorąca kąpiel

Nic tak dobrze nie rozgrzewa jak gorąca woda. Można sobie przygotować kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych, które również działają rozgrzewająco, np. olejku geraniowego czy eukaliptusowego. Można również wziąć gorący prysznic i pobudzić krążenie nie tylko dzięki temperaturze wody, ale również dzięki hydromasażowi całego ciała.

Przygotowując kąpiel należy pamiętać, by w gorącej wodzie zanurzać się stopniowo co pomoże uniknąć zasłabnięcia. Taka kąpiel nie powinna również trwać zbyt długo, 10-15 minut jest zupełnie wystarczające do rozgrzania się. Dłuższa kąpiel mogłaby osłabić organizm lub przestałaby działać rozgrzewająco, bo woda w wannie by w końcu wystygła.

Sauna

Świetnym sposobem na rozgrzanie się w zimie jest wizyta w saunie. Jeśli tylko mamy taką możliwość, to bezwzględnie powinniśmy z niej skorzystać. Sauna nie tylko doskonale rozgrzeje nasz organizm, ale również pomoże pozbyć się toksyn, które zostaną usunięte wraz z potem. Systematyczne wizyty w saunie doskonale wspomogą również naszą odporność.

Termofor

Ostatnim, czwartym już sposobem na rozgrzanie organizmu, jest znany nam z babcinych opowieści termofor. Napełniony gorącą wodą i włożony pod kołdrę czy koc świetnie nas rozgrzeje i sprawi, że poczujemy się zdecydowanie lepiej.

ter1

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł http://febrisan.pl/porady/sprawdz-rozgrzac-sie-przypadku-przemarzniecia/