Organizacja dobrego festiwalu, koncertu lub innej imprezy masowej składa się z bardzo wielu części składowych. Osoba nadzorująca całość musi pamiętać o odpowiednim nagłośnieniu, ochronie, zapewnieniu placu oraz o odpowiedniej promocji. Są to tylko niektóre elementy. Tak jak zostało wspomniane, popularność imprezy, ilość osób uczestniczących i pośrednio dochód z całego wydarzenia zależy w wielkiej mierze od promocji.

 

Polecenia, które należy odhaczyć na liście rzeczy do zrobienia to między innymi drukowanie ulotek – drukowanie plakatów, zaproszenie radia czy telewizji oraz, potrzeba młodego społeczeństwa, czyli odpowiednie nagłośnienie w mass mediach, na przykład na Facebooku lub Twitterze. Oczywiście w mass mediach i ogólnie w marketingu panuje wszystkim znana zasada „wyróżnij się albo zgiń”, dlatego warto zadbać o to, żeby impreza którą promujemy nie wyglądała dla przypadkowego przechodnia na wydarzenie jak każde inne, nasze wydarzenie musi już na pierwszy rzut oka wyglądać wyjątkowo, tak, żeby potencjalnym uczestnikom zależało na uczestnictwu właśnie w nim.

uloty
Do promocji można oczywiście wykorzystać patenty zaobserwowane już w świecie marketingu – wymyślone przez kogoś innego. Mogą to być na przykład ulotki składane, konsekwentne budowanie marki od samego początku, czyli chwytliwe logo, określone kolory, promowanie wydarzenia podczas innych imprez kulturalnych i komercyjnych, może to być nawet krótki motyw muzyczny, używany zawsze, gdy mówi się o naszym evencie. Warto jednak wspomnieć, że sposoby promocji są ograniczane jedynie przez wyobraźnię organizatorów i specjalistów do spraw marketingu, każdy „chwyt reklamowy”, który może w jakiś sposób przyciągnąć uwagę, o ile oczywiście nie łamie ogólnie przyjętych zasad moralnych i etycznych, może być wykorzystywany. A kto wie, może to właśnie nasz patent zostanie zaobserwowany i zacznie być powielany przez renomowane agencje reklamowe?

drukarka12
Do organizacji zaliczamy pracę osób zajmujących się promocją i marketingiem – czyli myślących i zlecających, warto jednak pamiętać, że istnieją też osoby wykonujące te zlecenia. To właśnie te osoby zastanawiają się, gdzie kupić najtańszy baner, komu zlecić projekt plakatów, która firma ochroniarska będzie najlepsza, a która najtańsza oraz gdzie znajduje się najlepsza drukarnia Warszawa to jedno z miast, w którym wybór poszczególnych podwykonawców jest ogromny. W mniejszych miastach konkurencja jest mniejsza, nie znaczy to jednak, że nie da się znaleźć poszukiwanej firmy, czasem mniejszy wybór może być nawet ułatwieniem, szczególnie dla osób, które nie znają jeszcze dobrze branży.

 

źródło: https://www.jkbprint.pl/ulotki