Mózg czyli najważniejszy organ naszego organizmu, centrum sterowania wszystkimi funkcjami życiowymi powinien cieszyć się naszą szczególną uwagą. Każdego dnia powinniśmy bowiem dbać o niego, by potem nie okazało się nagle, że będziemy się zachowywać jak ten staruszek z dowcipu: „Co ja to takiego dobrego miałem? A, pamięć!”. Zobaczmy zatem, jak to robić.

Ćwiczenia umysłu

Ćwiczenia wspomagające pamięć powinny wejść w nasz codzienny nawyk. Niech choć chwilę każdego dnia uda nam się poświęcić na rozwiązanie krzyżówki, prostej łamigłówki logicznej czy przeczytanie książki. Dzięki takim aktywnościom nasz mózg nie popadnie w letarg i uda nam się na dłużej zachować jego sprawność.

Dotlenianie

Nie od dziś wiadomo, że ruch i aktywność fizyczna korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Mamy tu na myśli nie tylko kondycję fizyczną, ale również kondycję mózgu, bo szybsze krążenie krwi sprawia, że do mózgu dociera więcej tlenu, a dzięki temu pracuje on znacznie bardziej sprawnie. Warto zatem pamiętać o codziennej dawce ruchu, mając na uwadze nie tylko zrzucenie kilogramów, poprawienie jędrności ciała, ale również korzyści, jakie da to naszemu mózgowi.

Właściwa dieta

Wiele osób zadaje pytanie, co jeść, by nie mieć kłopotów z pamięcią. Dla naszego mózgu najcenniejsze są produkty bogate w witaminy z grupy B, magnez czy kwasy omega. To właśnie te witaminy na pamięć pomogą nam zadbać o jej kondycję i dzięki nim uda nam się zachować sprawność mózgu jak najdłużej.

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-pamiec-i-koncentracje/