Nadzwyczaj ważnym elementem prowadzenia firmy jest jej reklama. Dzięki niej hipotetyczny klient dowiaduje się o działalności, o jej profilu, charakterze i oferowanych usługach. Współczesne czasy charakteryzują się natłokiem informacji przepływającej przede wszystkim za pośrednictwem internetu. To w nim szukamy informacji i to w nim je zwykle znajdujemy.

Ze względu na ogromne znaczenie internetu w kontaktach międzyludzkich, medium to jest głównym narzędziem skutecznej reklamy. Powszechnie wykorzystywana dziś wyszukiwarka Google oferuje znakomitą możliwość zaistnienia na rynku ze swoją działalnością. Dzięki systemowi reklamowemu Google AdWords umożliwia dotarcie do docelowych klientów. System ten pozwala wyświetlać sponsorowane linki w wyszukiwarce. Po wpisaniu w wyszukiwarce jakiejś poszukiwanej frazy, pojawia się cała lista otrzymanych wyników wyszukiwania. Te, reklamowane z użyciem systemu reklamowego Google pojawiają się na samej górze listy. Zwiększa to prawdopodobieństwo dotarcia do zainteresowanego odbiorcy. Wynika to z faktu, że nasza uwaga skupia się przede wszystkim na pierwszych pozycjach z listy wyszukanych elementów. Bardzo rzadko zdarza się, że otwierana jest kolejna strona z wynikami wyszukiwarki.

W związku z tym, wyniki pojawiające się na którejś z kolei stronie mogą nawet nie docierać do zainteresowanego odbiorcy. Przemyślane kampanie AdWords powinny być stałym elementem strategii marketingowej firmy. Ich znaczenie dla zdobycia klientów jest nie do przecenienia. Warto więc zainwestować, by były naprawdę efektywne.