Promocje w mniejszych sklepach często ograniczają się jedynie do informacji umieszczonej na plakietce widniejącej przy wyłożonym na półkę produkcie. W dużych marketach i hipermarketach oraz sklepach sieciowych promocje w większości wypadków ogłaszane są z minimum tygodniowym wyprzedzeniem na stronie internetowej prowadzonej przez sklep, lub w gazetce promocyjnej. Informacja musi dotyczyć konkretnych produktów na które nałożony został rabat. Zwykle przy informacji o rabacie znajdują się dwie ceny: przed nałożeniem rabatu, oraz po jego przyznaniu.
Informacją istotną dla klienta jest również termin trwania promocji i jej zasady, ponieważ może ona dotyczyć zarówno produktów stale oferowanych w sklepie, bądź też takich, które po promocyjnej cenie sprzedawane będą jedynie do wyczerpania zapasów. W niektórych sklepach przy okazji promocji organizowanej przez konkretnego producenta, a nie sklep sam w sobie możemy spotkać się z promocją polegającą na otrzymaniu dodatkowych gadżetów, próbek i tym podobnych przy dokonywanym zakupie.
Dodatkowo przy stoiskach z żywnością i napojami pojawiają się hostessy, które oferują potencjalnym klientom przetestowanie oferowanego przez firmę produktu. W okresie takich promocji do zakupu są zamiast standardowych, napoje reklamowe z nadrukiem.
W wielu przypadkach poza promocją samą w sobie organizowany jest również konkurs. Do wygrania są nagrody pieniężne, wycieczki, sprzęt RTV, AGD lub gadżety firmowe.
Jeśli jesteśmy na bieżąco z promocjami bardzo często wiemy kiedy i jaki produkt jesteśmy w stanie kupić taniej, lub w wielopakach, dzięki czemu patrząc na sytuację długofalowo potrafimy zaoszczędzić niemałe kwoty.Korzystając z promocji i konkursów promocyjnych musimy zawsze pamiętać o dokładnym czytaniu regulaminów promocyjnych. Tylko w ten sposób możemy mieć pewność co do przestrzeganych przez nas zasad konkursu czy promocji.

Zobacz też: Napoje reklamowe z nadrukiem | oh-drink.pl