Kampania społeczna, polityczna, konferencja naukowa, targi, akcje promocyjne – to wszystko wydarzenia, których oprawa wizerunkowa ma wielkie znaczenie dla ich powodzenia. Trzeba przygotować zawczasu plan działania, podjąć współpracę z designerem lub agencją marketingową i dopiąć wszystko na ostatni guzik, i to lepiej wcześniej niż później.

Na etapie planowania najpierw pojawiają się pytania o nazwę, logo, slogan imprezy. To podstawa do wyprodukowania pozostałych materiałów i prawdopodobnie zaprojektowanie tych elementów pochłonie najwięcej czasu. Gdy już będą gotowe, przygotowanie pozostałych materiałów powinno pójść gładko. Spójna oprawa wizualna obejmuje więc wykonanie takich artykułów jak: bannery, plakaty, ulotki, strona internetowa, materiały promocyjne dla mediów społecznościowych.

Można jednak, a nawet należy pójść o krok dalej, by wyróżnić się spośród pozostałych akcji i pozostawić w uczestnikach namacalne wspomnienia. Tutaj świetnie sprawdzają się unikalne i pomysłowe gadżety w rodzaju: torby materiałowe, czapeczki z daszkiem, napoje reklamowe z nadrukiem, czekoladki itd. – ogranicza nas wyłącznie fantazja, gdyż agencje reklamowe prześcigają się w rozszerzaniu swojej oferty i są w stanie wyprodukować niemal wszystko, co nam się zamarzy. Sens ich zastosowania jest jeden: ulotkę większość osób wyrzuci do kosza, ale już przypinki, smyczy lub innej rzeczy przedstawiającej realną wartość – nie.

Taki napój reklamowy jest świetnym pomysłem na imprezę odbywającą się w lecie – uczestnicy zyskują poczucie, że organizator dba o ich dobre samopoczucie i naprawdę przemyślał i dopracował wydarzenie – tacy uczestnicy przywiązują się do marki i są lojalnymi, zaangażowanymi odbiorcami. „Skutkiem ubocznym” udanej akcji jest późniejsza fala pozytywnych recenzji, komentarzy i reakcji w mediach społecznościowych, co rozpędza machinę marketingową. Korzyści są więc nie do przecenienia.

Zobacz: Napoje reklamowe z nadrukiem | Oh-drink